TEMPORITZACIÓ
BASES DEL COMPORTAMENT ESPORTIU
PROFESSORA: Lídia Tàrrega.
UNITAT FORMATIVA 1: CARACTERÍSTIQUES PSICOMOTRIUS DE
L’INDIVIDU
SESSIÓ
1.
PRESENTACIÓ
DE L’ASSIGNATURA
TEMA
1. CARACTERÍSTIQUES GENERALS DEL DESENVOLUPAMENT DELS NENS I ELS JOVES
http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/28855817
http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/28855817
- CARACTERÍSTIQUES
DE L’INDIVIDU
- Factors de
desenvolupament i personalitat
- Aspectes
terminològics
- Factors que
influeixen en el desenvolupament humà
SESSIÓ
2 i 3.
- LES ETAPES
EVOLUTIVES. DESENVOLUPAMENT MOTOR, COGNITIU, AFECTIU I SOCIAL A LES
DIFERENTS ETAPES
- Les etapes
evolutives
i. Infància
1. Primera infància (0 - 3 anys)
2. Segona infància (3 - 6 anys)
3. Tercera infància (6 – 12 anys)
ii. Adolescència (12 – 16/17 anys)
iii. Maduresa / Adult
iv. Vellesa
SESSIÓ
4.
- LA
MADURACIÓ I L’APRENENTATGE
a.
Canvis que es produeixen en
l’aprenentatge motor.
1.
Canvis neurals
2.
Canvis perceptius i motors
3.
Canvis personals
4.
Canvis de relació amb l’entorn
- FORMES
FONAMENTALS D’APRENENTATGE
a)
Per imitació
b)
Per condicionament (o reflexos)
c)
Per assaig i error
d)
Per intuïció
e)
Per comprensió
SESSIÓ
5.
- EL MODEL DE
MARTENIUK PER A L’ANÀLISI DE LES TASQUES MOTORES
a)
El mecanisme de percepció
b)
El mecanisme de decisió
c)
El mecanisme d’execució
d)
Circuits de feedback
(retroalimentació)
- LES
FASES/ETAPES EN L’APRENENTATGE MOTOR
a)
Fase d’iniciació, bàsica o
elemental
b)
Fase de desenvolupament
c)
Fase de perfeccionament
SESSIÓ
6.
TEMA
3. LES MOTIVACIONS ENVERS L’ACTIVITAT FÍSICA I L’ESPORT
http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/30184485
http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/30184485
1. FONTS DE LA MOTIVACIÓ
2. MOTIVACIONS ENVERS L’ACTIVITAT FÍSICA
a)
Motivació intrínseca
b)
Motivació extrínseca
UNITAT FORMATIVA 2: DIRECCIÓ I DINAMITZACIÓ DE GRUPS
SESSIÓ
7.
TEMA
4. ORIENTACIONS DIDÀCTIQUES I METODOLÒGIQUES
1.COM ENSENYEM LES HABILITATS MOTRIUS?
Sabent a qui s’ensenya
Informant
Demostrant
Practicant
Avaluant l’execució i el resultat
Repetint, automatitzant i variant
Utilitzant tècniques, recursos i estratègies
SESSIÓ 8 i 9.
2.ELS ESTILS D’ENSENYAMENT.
1. Comandament directe
2.
Assignació de tasques
3.
Ensenyament recíproc
4.
Resolució de problemes
5.
Descobriment guiat
6.
Inclusió
SESSIÓ 10.
PRÀCTICA D’ESTILS D’ENSENYAMENT
SESSIÓ 11.
TEMA 5. EL GRUP ESPORTIU. DINÀMICA DE GRUPS.
1.
CONCEPTE DE GRUP
2.
TIPUS DE GRUPS
Primaris.
Secundaris.
Pertinència.
Referència.
Altres classificacions.
3.
PROCÉS D’ADAPTACIÓ SOCIAL
3.1.
Agents socialitzadors.
4.
SITUACIONS D’INADAPTACIÓ SOCIAL
4.1.
Teories del procés d’inadaptació
social.
5.
GRUP PETIT.
6.
DIFERENCIACIÓ SOCIAL-ROLS.
7.
LIDERATGE.
7.1.
Estils de lideratge.
SESSIÓ 12.
PRÀCTICA DE DINÀMICA DE GRUPS
SESSIÓ 13.
1.
ELS VALORS EN L’ESPORT.
2.
ORIENTACIONS DIRIGIDES A LA
PRÀCTICA ESPORTIVA.
SESSIÓ 14.
EXAMEN
SESSIÓ 15.
ÚLTIMES REFLEXIONS,
AUTOAVALUACIÓ, NOTES I FI DE L’ASSIGNATURA.
Assignatura que consta de 30 hores teòrico-pràctiques, de les quals 10
corresponen a la UF 1 (Característiques psicomotrius de l’individu) i 20 a la
UF 2 (Direcció i dinamització de grups).
Criteris d’Avaluació:
Treball a classe: 30 %
Pràctiques: 20 %
Examen: 40 %
Assistència: 10 %
1 comentari:
Moltíssimes gràcies per compartir aquesta informació. Genial veure documents que segueixen tant be la programació oficial.
Publica un comentari a l'entrada